The Asylum of TerminalFrost

Rearranging me ’til I’m sane

Opsummering af den danske borgerliges vurdering af de to præsidentkandidater

“Jeg er politisk enig med den ene kandidat på alle for mig væsentlige områder – men den anden taler så godt! Jeg vælger ham den anden.”

“Nej, det er da ikke demagogisk og urovækkende, at han skaber sådan nogle følelser i mig, for til forskel fra onde folkeforførere, så taler han jo om gode ting.”

(Og nej, jeg synes ikke selv, han er en ond folkeforfører. Men jeg kan i det mindste tage hans taler med et gran salt, hvilket mange tydeligvis ikke kan.)

Et andet element er, hvor tynde Obama-borgerliges argumenter er for at støtte Obama. Som regel hægter de sig fast på enkelte ting ved McCains ageren under kampagnen (som om det var vigtigere end politiske synspunkter). Det er næsten som om, at folk bare har ledt efter en undskyldning for at (fortælle om at de ville) støtte Obama.

November 5, 2008 Posted by | Uncategorized | Leave a comment